Will You Be Mine? ♥
I
U



Cara nak jadi "awek" superb?
♣ 0

Saranghae! Ohaiyoo! haha.. okay! Let's talk about how's to be a good girldfriend, on the other meanings is, SUPERB girlfriend..

kalau korang nak follow cara aku, follow lah.. tapi kalau korang makan hati gile2 jangan pulak salahkan aku ye! takmo2! hahaha

First of all, ini adalah cara dan cerita aku.. mungkin aku banyak makan hati, tp, bg aku.. kesempurnaan yang didepan mata cukup buatkan aku rasa bahagia, tak perlu nak membanding-bandingkan dari sudut kekurangan si dia.. CUMA! jadikan kekurangan yang dia ada sebagai kelebihan diri kita agar kita akan jadi pelengkap antara satu sama lain.. cewwahh!!! cengginie !

okay lets move it to the actual topic,

 Sentiasa jujur dan berterus-terang. Ia akan membuatkan hubungan anda bertambah kukuh 
- Okey yang nie paling PENTING! Jujur dalam perhubungan..mana-mana lelaki pun pantang kalau ditipu k dear! Jujur je.. If korang contact exboyfriend.. bagitahu secara jujur.. Nantytakde la menimbulkan salah faham.. Tapi kalau boleh.. korang elak-elakkan la dari bercontact.. Lagi MUDAH & SENANG..

 Optimis dan stay positif. Jangan terlalu cemburu tak bertempat. Ia akan membuatkan Di Dia berasa annoying.
- Yang ini mana2 lelaki pun tak suka bila girlfriends dia cemburu tak bertempat.

 Suarakan pendapat dan pandangan anda.Biarkan Si Dia memahami dan mengetahui isi hati anda.
- Yang nie memang aku gagal sebab aku nie tak pandai nak suarakan apa yang aku nak. Sampai Mr. ♥ aku nie selalu marah aku sebab tak tahu nak luahkan apa yang aku nak.. Nak g date kat mana ke, makan ape ke, mesti aku akan jawab.. "Tak Kisah"..Pada aku as long as aku dapat stay dengan dia pun dah cukup seronok..Bukan tanak suarakan apa aku nak, tapi aku takut dia tak suka dengan apa yang aku nak.. that why aku lebih prefer follow dia je..dari suarakanpendapat.. :) So kalau part nie, aku mengaku yang aku mmg tak dapek nak bantu..wink..;)

 Beri masa kepada hubungan anda. Jangan terlalu kelam kabut..
- Jangan terlalu rush nak hubungan yang lebih lanjut.. slow by slow.. kenali dulu hati dia..jangan paksa2 dia.. sebab lelaki bencikan perempuan yang terlalu cepat nak ke stage yang makin tinggi... selalunya lelaki suka kenali dulu hati pasangannya..kalu lelaki tu tanak kapel lg, just be friend dulu kayh!

 ‏Berikan Si Dia masa dan ruang.Jangan terlalu banyak merungut dan mengada-ngada.
- bagi masa nie,maksudnya, jangan terlalu push up sangat dengan dia.. bagi dia some space untuk dia rasa rindu dengan kita.. Jangan nak menyeqendeh 24/7 ngan dia..kadang-kadang bikin dia rasa bosan ja. hahaha..:) At least, biarkan dia buat apa yang dia suka.. and jangan nak mengedik sana sini, sebab lelaki mudah rimas..:) #takenote dear.

 Jangan terlalu request benda yang bukan-bukan sampai boleh menyebabkan Si Dia berasa beban dan sukar untuk memenuhi. Terima apa saja seikhlas hati yang diberikan Si Dia kerana ini adalah yang terbaik bagi dia untuk kamu.
- Tak mungkin si dia nak bagi sesuatu hadiah pada kamu tanpa sebarang morif and faedah? Rite? Macam aku..Thanks sangat2 Mr ♥ sebab faham saya... Saya sayang awak and BUBU! hehehhee..sekarang terpaksa lah awak kongsi sayang saya dengan BUBU ye.. hehhehe mmuahhh! kepada korang2 kalau dapat hadiah but macam tak berkenan dihati,simpan elok2..jangan cakap taknak kat dia.. Sebab perkataan taknak tu boleh guriskan hati orang tanpa kita sedar! #takeanote

★ Pastikan korang mempunyai beberapa persamaan. Kalau Si Dia suka melakukan sesuatu, sokonglah kesukaan dia dan cuba sukainya juga.
- Yang  nie MARVELLOUS! hahaha.. sebab aku and Mr ♥ banyak persamaan yang luar biasa..:) hahaha.. adela yang tak sama, tapi..kitorang understanding each other! hahaha macam each a cup larh pulak! hikhikhik.. kalau korang ada persamaan,wa cakap sama lu, bahagia babe! hehehehe...tapi kalau tak..korang kena la usaha bagi sama jugak.. baru had fun bila couple nie..

★ Jika Si Dia tidak suka salah seorang korang. Itu bukan bermaksud dia saja nak korang putus kawan. Tapi mungkin disebabkan beberapa sikap yang tidak disenangi ada pada dirinya..:)
- Yang nie,korang kena berbincang terlebih dulu.. Sebab dia mungkin betul mungkin salah.. Yela korang kenalah check sahabat korang tu dlu.. kalau dah konfem baru ucap "selamat tinggai sahabat!" ahhahaa.. sahabat zaman la nie mana ada dah sanggup susah senang sama2..tikam belakang sama2 banyak lah! so renung2kan, dan selamat beramal!

★ Salah sama sekali jika dikatakan yang hanya gadis sukakan hadiah.Lelaki pun sukakan hadiah.Sekali sekala,kejutkan Si Dia dengan hadiah daripada jenama-jenama yang dia minati.
- hahaha..yang nie best, sebab aku paling suka bg Mr ♥ hadiah GUNDAM.. It's quite mahal, tapi bagi aku sekali sekala takpe kot..:) hehehe.. sebab kita jangan selalu mengharapkan suprise dari dorang je..atleast, korang kenalah bg suprise sikit dekat dia.. Baru dia akan rasa dirnya dihargai selalu... Kalau korang takde duit pun.. Tak salah kan korang creates satu kad special untuk dia? Mesti dia akan rasa awesome gile tgk pengorbanan korang kat dia..

P/S: In relationship, tak semestinya lelaki kena bertindak dulu.. kalau lelaki tue tak romantik..korang jangan lah push up dorg sgt..tak salah kan kalau korang yang start jd Mistress Romantik? tak semestinya Mister je..:) wink;) wink:) Be the best.. Aku cerita based on what I do and aku rasa penting untuk di shared ngan kalian2 semua..:) Keep it up!

Superb! Sekurang2nya, korang jadi ar seorang awek yang disayangi..bukan dibenci...♥!!!



◄ older

newer ►